Balans werk en gezin, stress, moederschap, moeder, mama, mindful mama, piekeren, schuldgevoel

Minder stress voor drukke moeders

Persoonlijk coachtraject

Je bent moeder en je:

  • Voelt je vaak te druk, opgejaagd en gestrest.
  • Schiet regelmatig uit je slof om kleine en alledaagse dingen en hebt achteraf spijt.
  • Staat voor je gevoel altijd ‘aan’.
  • Hebt nauwelijks tijd voor dingen die je echt belangrijk vindt.
  • Weet niet hoe je je kunt ontspannen of wanneer je rust kunt pakken.
  • Vindt dat er altijd zoveel te doen is.
  • Handelt eerst je things-to-do-lijst af voordat je jezelf rust gunt. In de praktijk komt het er hierdoor maar erg weinig van.
  • Hebt behoefte aan persoonlijke begeleiding, helemaal toegespitst op jouw situatie.

Denk jij ook dat je leven veel leuker zou kunnen zijn? Maar weet je niet goed hoe?

Dit Coachtraject ‘Minder stress voor drukke moeders’ leert je:

  • Te zien wat jouw triggers voor stress zijn, zodat je jezelf tijdig kunt bijsturen.
  • Hoe stress werkt, zodat je beter begrijpt wat er met je gebeurt en je jouw stress reactie eerder kunt stoppen.
  • Beter om te gaan met stress in je leven en tegenslag beter te accepteren.
  • Weg te blijven uit je automatische patronen van bijvoorbeeld: uit je slof schieten, afleiding zoeken in teveel social media of emotie-eten.
  • Nieuwe goede gewoontes om voortaan beter met stress om te gaan.
  • Beter naar je eigen grenzen te luisteren en hiernaar te handelen.
  • Meer geduld te hebben met je kinderen, partner, op je werk of in het verkeer.
  • Kortom: beter met stress te kunnen omgaan in je hectische leven van moeder, partner en professional.

Door mijn persoonlijke begeleiding in dit traject, kunnen we de begeleiding helemaal toespitsen op jouw persoonlijke situatie.

Wil jij dat ook? Gun jezelf dan het Coachtraject ‘Minder stress voor drukke moeders’. Na afloop kun je beter met stress in je drukke leven omgaan. En daar heb niet alleen jij profijt van, maar je hele gezin!

Wat gaan we doen in het Coachtraject ‘Minder stress voor drukke moeders’?

Start: We starten met de gratis Inspiratiesessie, zodat we goed weten welke doelen je voor ogen hebt en ik de begeleiding helemaal op jou kan toespitsen. Zo krijg je nóg concretere handvatten om beter met stress om te gaan in jouw eigen specifieke situatie.

Stel je persoonlijke doel: Na de inspiratiesessie krijg je huiswerk en stel je vast wat jouw lastigste momenten zijn en wat jouw doel is tijdens dit programma. We hebben hierover een kort voorgesprek.

Online: Vervolgens volg je onderstaande online training Minder stress voor drukke moeders.

Daarnaast krijg je extra persoonlijke begeleiding:

Wandelcoaching: We hebben een lange coachwandeling van ongeveer 2,5 uur. Tijdens deze wandeling onderzoeken we jouw automatische patronen en valkuilen en doe we samen opdrachten die jou dichterbij jouw gewenste resultaat brengen. Ook doen we een paar korte mindfulness oefeningen. Je krijgt veel tips waarmee je thuis verder aan de slag kunt. Deze tips ontvang je na afloop ook per email.

We wandelen en komen tot rust in de prachtige natuur. Jij mag kiezen: in de polder van Haarzuilens (weids uitzicht) of in het park (mooie, oude bomen) van Kasteel Haarzuilens. Beide gebieden zijn vlakbij Utrecht.

BONUS 1: Taart! We sluiten af met een kop thee en een lekker taartje op een mooie locatie.

BONUS 2: Opschrijfboekje. Je krijgt een opschrijfboekje cadeau, waarin je al je inzichten van de wandeling en erna kunt opschrijven en altijd nog eens kunt nalezen.

BONUS 3: Emergency mail. Tijdens het online programma kun je maximaal 3x jouw dringende inhoudelijke vragen mailen, waarop je tips voor jou persoonlijk krijgt.

BONUS 4: Coachcall. Een maand na afloop van deze wandeling, krijg je een coachcall (telefonisch of per Skype) van 30-45 minuten, waarbij we de laatste puntjes op de i zetten, zodat jij precies weet hoe je beter met stress kunt omgaan in je drukke leven.

De online training

Deze training is één van de vijf modules uit het Balans voor Mama Programma en duurt vier weken. In deze vier weken krijg je:

Werkboek. Je ontvangt wekelijks jouw eigen online werkboek met daarin uitgebreide uitleg over de oorzaken en gevolgen van stress. En natuurlijk het belangrijkste: hoe je beter met stress kunt omgaan.

Video’s. Je kunt de uitleg ook bekijken en beluisteren met de online video’s. Zo leer je op meerdere manieren en neem je de informatie extra goed op.

Oefenboek. Daarnaast ontvang je wekelijks jouw oefenboek, waarin je je oefeningen doet en bijhoudt. Je kunt zo goed je eigen stresspatronen ontdekken en hoe je hier beter mee kunt omgaan.

Geluidsbestanden aandachtsoefeningen. Je ontvangt tevens een aantal geluidsbestanden met korte aandachtsoefeningen (max 15 minuten) waarmee je dagelijks gaat oefenen. Door deze aandachtsoefeningen (of meditaties) krijg je meer inzicht in jezelf zodat je jezelf beter kunt bijsturen.

Geluidsbestanden yoga. Je ontvangt ook twee geluidsbestanden met staande en zittende rustige yoga. Door yoga oefeningen wordt je lichaam sensitiever, vloei je spanning af en zorg je beter voor jezelf.

BONUS 1: Je ontvangt de twee belangrijke minimeditaties: de ‘Pauzeknop’ die je dagelijks een paar keer doet en de SOS Pauzeknop, die je inzet als je je erg gestrest voelt.

BONUS 2: Ook ontvang je wekelijks een motivatiemail met een mooi citaat of gedicht in je inbox, die je gemotiveerd houdt.

Goed om te weten

Om beter met stress te leren omgaan, is het belangrijk dat je maximaal 15 minuten per dag oefent.

GRATIS Inspiratiesessie

Ja, ik geef me op voor een GRATIS Inspiratiesessie “Ben je te druk, of máák je je te druk?”

Gratis e-book